reklama

Šanca pre Bratislavu v boji s nelegálnou reklamou

Včera sa konalo slávnostné otvorenie predajní OBI. No to aby prilákali čo najviac návštevníkov rozhodli sa investovať aj do nelegálnej reklamy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (50)

Obchodný reťazec OBI má na Slovensku prebrať ¾ predajní BaumMax. Preto je divné a zároveň zarážajúce, že sa uchýlili k najtrápnejšiemu spôsobu propagácie, na ktorý sme zvyknutý u cirkusov, alebo menších firiem. Ide o kartónové reklamné pútače, ktoré objímajú stĺpy verejného osvetlenia (teda lampy). Lampy má v správe mesto a preto iba mesto môže vydať povolenie na umiestnenie dočasnej reklamy.

Obrázok blogu

Vo väčšine prípadov mesto buď ignoruje umiestnené reklamné pútače, alebo im vystaví dočasné povolenie. To platí však pre spomínané cirkusy a kolotoče, ktoré po ukončení svojho pôsobenia dané pútače odstránia. Prípad je o to horší, že miesto kolotočárov to urobil obchodný gigant z Nemecka, ktorý obsadil viacero billboardov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Teraz je šanca pre mesto ukázať, že chce bojovať s nelegálnou reklamou. Ak by firma nemala žiadne platné povolenie, magistrát hl. mesta môže na základe platného, všeobecného záväzného naradenia udeliť firme najvyššiu pokutu 6 666€. Nejde síce o veľkú sumu pre nadnárodnú spoločnosť, ale pokuta pre túto firmu môže slúžiť ako exemplárny prípad. Lebo ak mesto nezačne konať, môže si tu reklamu robiť už hocikto. Po kauze s firmou PreSent tak prichádza ďalšia možnosť pre primátora Nesrovnala aj reálne zakročiť proti tomuto druhu vizuálneho smogu.

Obrázok blogu

Je tiež potrebné upozorniť, že časť reklamných pútačov sa nachádza aj na stĺpoch dopravného označenia. V tomto prípade sa neriadia platným VZNkom, ale cestným zákonom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pre upresnenie, OBI vlastní 343 prevádzok v Nemecku, 233 v zahraničí a plus tie čo prevzal u nás. Čo určite znamená dobré postavenie na trhu. Týmto spôsobom reklamy si však urobili vcelku hanbu. Verím, že vedenie mesta zareaguje tak ako má, aby si to ostatné firmy, alebo šíritelia vizuálneho smogu uvedomovali. Išlo by síce o malý krok, ale niekde začať treba. Staré Mesto a Karlova Ves s reklamou bojujú zatiaľ úspešne.

Jakub Kuruc

Jakub Kuruc

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Dobrovoľník a aktivista.Člen o.z.a o.i. - Bratislavské rožky, Cultura Nostra, Bratislavská občianska samospráva, História bez hraníc, Projekt Bratislava a Mesto bez reklamy. Zoznam autorových rubrík:  ÚvahyNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu